Thursday, February 17, 2011

Saya sangat suka shopping

The quickest way to know a woman is to go shopping with her. 
~Marcelene Cox~

   Saya bershopping  sakan 2 hari lepas. Saya keluar dari 1 kedai ke 1 kedai yang lain. Entah ke berapa kali saya sendiri pun tidak tahu. Seingat-ingat saya, sudah hampir 4 bulan saya tidak berbelanja sakan seperti ini, sampaikan terbawa-bawa ke dalam mimpi. Sesungguhnya, WANITA dan shopping memang tidak boleh dipisahkan. Dari 1 jenama ke 1 jenama yang saya belek. Dari jenama Bonia, Polo, Piere Cardin, F.O.S, Carlo Rino, dari harga paling murah hinggalah ke harga yang paling mahal. Hinggalah saya ternampak dress comel paras lutut jenama B.u.m Equipment. Harga tidaklah terlalu mahal, cuma rm110 sepasang. tapi disebabkan saya ni pengguna kad bonus link yang taat maka dapatlah saya memiliki baju itu dengan harga rm80 sepasang.

 Hati masih belum puas dan saya masih terus mencari dan akhirnya saya terjumpa lagi dengan baju berjenama sama yang harganya mencecah rm90. OMG, saya sendiri tidak pasti kenapa saya begitu rambang mata pada hari itu. Cuma yang pasti saya sudah jadi gila. Gila shopping.
Shopping is better than dating,,, If you're not satisfied after shopping you can make an exchange for something you really like.  ~Adrienne Gusoff~
  Saya sendiri kurang percaya yang saya boleh menghabiskan masa dengan membeli-belah dari saat bukanya shopping mall hinggalah hampirnya tutup shopping mall. Apabila tiba di rumah, saya sudah pun berhabis untuk 5 baju. 2 sepatu untuk ibu. Itu belum termasuk dengan alat-alat makeup lagi. Yang paling teruk sampaikan timbul segala urat berwarna biru dan merah di kaki. Itu tidak termasuk dengan beg tangan jenama Carlo Rino yang tidak sempat saya beli kerana harganya mencecah hampir 3 ratus lebih. Saya terpaksa berfikir dan mengira bajet berkali-kali. Hadirlah dalam hidup ini wahai Carlo Rino, jika tidak janganlah kau ganggu hidup ini lagi walaupun dalam mimpi. Huh!


No comments: