Sunday, February 6, 2011

Kami dan cerita di kedai kopi

  Jom sarapan dengan saya! Ajak dia kepada saya 2 hari yang lepas. Destinasi pilihan tentunya Restoran Anak Mami. Teh tarik madras yang hangat dengan kepulan wapnya beserta roti sardin menyemarakkan lagi perbualan kosong kami.

 Ianya cuma pertemuan 2 orang, cuma saya dengan dia. Yang menyeronokkan kerana saya hanya perlu makan percuma dan minum percuma. Sudah menjadi trend zaman sekarang, kalau diberi makan dan minum percuma, waduh sedapnya hingga menjilat jari, makanan yang tidak sedap pun jadi sedap, yang sudah sedap pun bertambah-tambah lagi sedapnya. Terbaekk!
  
  Saya sangat senangi teman yang satu ini.

Kami punya otak yang hampir berfikir benda yang sama boleh dikatakan selalu. Kalau saya mahu ke tempat A, dia pun punya niat yang sama. Kalau dia mahu makan yang murah-murah aja, nah saya pun tentunya ada pemikiran yang sama. Ketika saya teringatkan dia, telefon saya akan berdering dan saya terima panggilan daripadanya, syukur saja Tuhan tidak menjadikan kami kembar dan saya sangat envy dia sebab dia punya daya pemikiran yang sangat luas dan punyai cita-cita yang sangat tinggi. Kalau tidak percaya boleh saja ditanya pada mat jenin.
 
'friendship is the comfort that comes from knowing that even when you feel all alone.you aren't....'


    Kami berbual tentang bisnes, tentang duit, tentang perempuan yang cuba flirt dia, tentang berat badannya yang semakin bertambah, tentang warna kulitnya yang semakin cerah, tentang makanan di restoran itu. Tentang minuman di restoran ini dan pelbagai 1001 cerita lagi.
   Saat bertukar minit, minit bertukar jam dan jam berganti hari namun saya dengannya tidak pernah merasa bosan bila bersama. Kami boleh berkongsi jiwa dan emosi.
Punya hobi yang boleh dikatakan banyak persamaan. Mungkin suatu hari nanti kami berdua boleh saja menjadi business associate macam yang dia selalu angan-angankan. Mungkin.

4 comments:

Unknown said...

Good willings dear...hope ur life n carrier runnning smooth..keep up writing d gud news in ur blog.. :)

Azlina Jaafar said...

same goes to you too munic....:D

dahllya said...

:)..gud2

dahllya said...

:)
gud2