Monday, January 24, 2011

Why I Stay SINGLE

    SINGLE IS ABNORMAL??? Saya bukan memilih untuk tidak mempunyai partner atau soulmate sehingga kini malah saya berusaha kuat untuk menamatkan zaman bujang sendiri. Bukan juga kerana saya tidak berjumpa dengan cinta hati yang memikat.

    Saya ceritakan tentang seorang lelaki yang buat saya tertawan, yang buat saya terpikat. Yang sudah berjaya saya tawan dan kemudian hilang dan kemudian saya tawan lagi dan akhirnya in the end dia hilang lagi. Saya sendiri tidak pasti kenapa saya perlu berusaha untuk tawan dia semula sehingga akhirnya saya gagal besar. Saya terfikir sendiri yang sebenarnya saya sudah membazir masa yang sangat lama dan saya tidak mahu membazir masa lagi.
    Ia tidak berakhir di sini. Saya membenarkan diri saya diperkenalkan dengan beberapa orang pemuda. Ehem ehem. Beberapa? Mungkin saya patut cakap dua orang dan bukannya beberapa. Boleh tahan, muka mirip cina. Attitude pun boleh di kira bagus juga punya kerjaya yang boleh di banggakan dan paling penting smell definitely good. Punya haruman manis yang memikat jiwa.
Semua gambaran yang saya berikan semuanya baik-baik belaka.
    Dan perkara yang paling buruk ialah,walaupun saya memberikan gambaran serta imej yang bagus untuk 2 orang ini tetapi hati saya masih kosong. I am alone and still alone. THOMAS MERTON pernah berkata 'we do not find the meaning of life by ourselves alone, we find it with another'.
Saya beritahu lelaki yang ingin saya tawan itu yang saya rasa sangat  teruk atau dalam kata lain MISERABLE. Saya jadi marah yang teramat pada diri sendiri dan jadi marah pada dia juga. Saya katakan pada dia kenapa saya masih sukakan dia dan kenapa dia sangat penting dalam hidup saya. Jadi saya isytiharkan diri saya sendiri secara rasminya adalah orang yang gila. Mungkin gila bayang atau mungkin juga GILA semuanya. Malang sungguh saya. Aduh!
Setelah saya tenang, saya fikirkan kembali apa yang telah terjadi. Baru saya tahu yang saya sebenarnya takut pada komitmen. Saya lari dari orang yang dekati saya dan mengejar orang yang tidak mahu mencipta komitmen dengan saya.
     Saya bukan tidak punya kawan yang menunjukkan hint atau tanda-tanda untuk mendekati, tapi saya sendiri yang takut. Saya katakan berulang kali yang saya ni sangat pelik. Saya katakan yang ni macam siput yang sangat slow dalam bab-bab cinta dan ada kalanya saya katakan yang saya masih dan mungkin sedang in love dengan seseorang. Saya katakan juga yang saya ni adakalanya nampak sangat naif biarpun menurut mereka saya ni sangat intelligent atau mungkin sangat bijak. Maths pun susah nak lepas. Adoiii.....dan saya menepuk dahi saya sendiri. Padahal tidaklah seperti apa yang mereka bayangkan.
'To love a person is to learn the song..That is in the heart...And to sing it with them..When they have forgotten.....'
Jadi apa kata semua orang di luar sana tanya diri sendiri.
1)Apakah kamu semua sama seperti saya yang menyalahkan diri sendiri kiranya hubungan tidak menjadi?
2)Apakah kamu semua tidak mahu cuba mengubah nasib hidup?
3)Apakah kamu semua masih lagi mahu menanti orang yang ALREADY TAKEN?
3)Apakah kamu hanya mahu hidup dengan orang yang ada dalam anganan kamu?Jika hampir semua dijawab iya nah sememangnya kamu semua senasib dengan saya. Kalau dalam peperiksaan maths,mungkin kita semua boleh dapat E atau mungkin juga E+.
     Saya tidak mahu mencari a great LOVER. Saya cuma mahu mencari seseorang yang boleh menemani masa tua saya. Yang bila saya tanya apa alasan untuk dia bersama saya dia cuma terdiam dan tidak mampu menjawab. Mungkin dengan tidak menjawab soalan itu,mengurangkan lagi risiko saya untuk lari dan juga boleh kurangkan rasa resah saya dan yang pasti untuk beberapa hari. Sehingga post ini ditulis, koleksi buku simpanan saya tentang cinta sudah hapir banyak.


   

1 comment:

dahllya said...

kdg2 ALLAH smbunyikan matahari,DIA dtgkan petir dan kilat,kita tertanya2 kmna hlgnya mntari,rupa2nya ALLAH beri pelangi^^
yg baik selalunya dtg lambat kak^^
#besh dah blog akak ni..tmbh2 lg k..t del rajin2 g baca n cmmnt.
"BE A HAPPIEST WOMAN":)