Tuesday, January 25, 2011

Yang Biasa atau Yang Luar Biasa....

When we are dreaming alone it is only a dream...When we are dreaming with others,it is the beginning of reality....            ~DoM Halder Camara~
   Semalam saya bermimpi. Bukan seperti mimpi yang biasa, kali ini mungkin juga mimpi yang luar biasa. Saya kategorikan mimpi yang biasa ialah bila saya bermimpikan orang yang ingin saya tawan itu dan iya dan hampir selalu itu memang biasa. Tapi mimpi menjadi luar biasa bila orang lain muncul dalam mimpi saya dan sekali lagi saya katakan iya memang sangat luar biasa sehingga saya terlajak dari solat subuh dek hanya kerana dia, orang yang luar biasa.
    Dan hari ini saya rasakan diri saya juga sangat luar biasa. Saya dan mungkin juga orang lain di luar sana selalu memandang rendah terhadap diri sendiri. Low self esteem mungkin. The whole time i was thinking when is life going to get better for me. Ops! rasa sangat silap kerana kita memang tiada hak untuk meminta yang lebih. Sudah dapat yang average cantik, kita mahukan yang lagi cantik. Sudah dapat yang sederhana tinggi kita mahu yang lagi tinggi dari kita. Mahu setinggi orang eropah barangkali. Sudah dapat sehensem DON JUAN tapi mata masih melilau. Mulanya cakap lurus,sekarang sudah pandai bengkang-bengkok.
    Dan saya tanyakan diri sendiri, pernahkah kita belajar memberi. Memberi cinta, memberi senyuman, memberi kasih mesra. Kita bebas menentukan apa yang perlu diberi kepada keluarga atau rakan-rakan. Once we learn to give, we will definitely get something back in return. Bukankah sepatutnya begitu?
    Tapi saya sangat percaya kita yang mencorakkan takdir kita sendiri.Mungkin juga sedikit feng shui diperlukan. Mungkin, untuk sesuatu perkara dan juga untuk sesuatu hubungan.
Where there is love, there is life ~Indira Ghandi~





 










   

1 comment:

dahllya said...

besh.....:)
hari2 la bermimpi yg luar biasa..kerana yg luar biasa itu akan menjadi yg biasa...heheheehe...:p