Friday, February 24, 2012

Perfume dan SAYA

     Perempuan dan perfume? Kenapa lelaki dan perempuan sukakan perfume? Ada yang bilang perfume is bondage. Ada juga yang bilang perfume was something that women wore to attract men, so it symbolized dependence. Bagi saya perfume punyai maksudnya yang tersendiri, glamour, beauty dan juga luxury. It's about the pleasure of holding a beautiful bottle. Patutlah bila saat saya membeli perfume, saya akan tertarik dengan botolnya dulu kemudian barulah saya sniff sniff baunya....ala macam waktu lelaki tertarik dengan perempuan. Biasanya tengok wajah yang cantik dan comel kemudian baru pada hati. Eh iya ke?
     Saya pun mulalah mengira jumlah perfume yang saya ada. Ada 7 kesemuanya. Itu belum termasuk jumlah perfume yang saya rela hati bagi dekat adik dan sedara. 
1,2,3,4,5,6,7,
 My Lancome Tresor Midnight Rose Perfume
     Ehem..ehem...dan wangian kegemaran saya selepas Emporio Armani Diamond dan Anna Sui Rock Me perfume tentunya Lancome Tresor Midnight Rose...Umpphhh wangi!! Mungkin sebab someone yang bagi kut? (i love vanilla as base notes so i am a little biased kat situ ) It's a gorgeous perfume i ever had sebab dapat masa Valentine's Day.*wink* It's a good night fragrance yang boleh pakai masa dating...Yadaaaa Yadaaaa..and perfume ni sangat sweet, warm and playful dan sangat selesa kat hidung.Dan jangan jeles sebab memang i like sangat-sangat. Eleh ngada-ngada betul.So sekarang ni i am still waiting for my next perfume...tidak saya pasti samada saya mengeluarkan duit poket sendiri,teman-teman yang nak hadiahkan atau mungkin juga dari seseorang?

 P/S: Happiness is a perfume you cannot pour on others without getting a few drops on yourself ♥-Ralph Waldo Emerson

No comments: