Saturday, August 6, 2011

Saya di Medan

Day 1 - 25hb July 2011
    Saya menaiki A.Asia untuk ke Medan. Penerbangan mengambil masa lebih kurang 45 min. Thanks AA,now I do believed everyone can fly. Saya tiba di Medan Polonia Airport pada jam 7.40am waktu Malaysia. Perbezaan masa antara Indonesia dengan Malaysia hanyalah 1 jam. Dari airport, saya menaiki 'blue taxi' untuk ke hotel.Bayaran yang dikenakan cuma Rp60,000 iaitu bersamaan dengan 21MYR.
     
Medan is the 4th largest city in Indonesia. Bangunan yang ada masih lagi mengekalkan bentuk semasa jajahan Belanda. Tidak banyak bangunan 'skyrocket' yang boleh dilihat di sini.The traffic is so congested especially during peak hours. Berpeluh jugalah masa duduk dalam teksi tu.
     Pengangkutan utama di sini adalah bus a.k.a angkut-angkut, bechak a.k.a becha, teksi, motor dan juga motokar.Cuma terdapat beberapa buah kereta buatan Malaysia yang terdapat di sini. Saya menginap di Soechi International Hotel yang terletak berhampiran dengan China Town, juga dikenali sebagai Pajak Ho ng Kong.Oh,make sure,sapa-sapa yang nak datang sini,make sure bring your 3 pin adaptor along as in Indonesia,they used only 2 pin socket.

3 comments:

drnauzihk said...

wow bestnya, jauh perjalanan luas pandangan, bertambah cerianya, pengalaman.....dari pemin setia blog me ....mYself...and I....

drnauzihk said...

mana sambungan MEDAN?
x sabar nak baca ni........

drnauzihk said...

balik2 saya buka blog nie... tapi x da post terbaru pun....mana hasil penulisan saudari yang kreatif itu? hopefuly ada post terbaru akan datang, x sabar nak bace post terbaru....