Sunday, January 30, 2011

Dia dan formula EINSTEIN

     Dia semakin baik hari ini. Opps! Bukan hari ini saja sebenarnya. Dia sudah semakin baik sejak minggu yang lepas. Satu pencapaian yang boleh dibanggakan. Gayanya teratur, tingkah lakunya tidak lagi menyakitkan hati. Suaranya sudah semakin merdu didengar biarpun tone suaranya mendatar dan masih belum boleh  menjadi suara penghibur. Sangat hairan kan? Bila apa yang tak best di mata orang lain menjadi best di mata kita.


All you must do is accept all that is unacceptable to you...~CHERI HUBER~
     DIA punya karakter yang mudah berubah-ubah. Berubah mengikut musim. Jika hari ini musim dingin, mungkin moodnya bisa saja menyanyi-nyanyi dan alunannya berliuk-liuk. Terlalu happy barangkali, nah bagaimana jika musim hujan atau musim panas, mungkin saja dia boleh berubah menjadi monster ataupun kingkong. Sama juga seperti rambut, hari ini hitam, esok kuning. Jika hari ni rambutnya putih esok mungkin berubah menjadi hitam. Hari ni rambutnya lurus mungkin esok berubah menjadi keriting. Keriting maggie semestinya dan saya teringat satu Quote Book yang saya pernah baca :
" When you start to know someone,all their physical characteristics start to disappear..you begin to dwell in their energy,recognize the scent of their skin..You see only the essence of the person,not the shell..That's why you can't fall in love beauty.You can lust after it,be infatuated by it,want to own it..You can love it with your eyes and your body but not your heart...And that's why,when you really connect with a person inner self,any physical imperfections disappear..become irrelevant...."          ~LISA UNGER~ 
     Dunia ni penuh dengan orang yang banyak muka. Ada muka putih, muka hitam, muka hensem, muka cantik dan malah muka plastik pun ada. Terpulang muka apa yang kita mahu. Mana mungkin kan kita boleh tukar mukanya mengikut corak yang kita mahu. Kita tidak boleh  pun ubah dirinya menjadi lebih baik ataupun menjadi lebih hensem seperti yang kita mahu. Helloooo lagipun we don't talk about how to change or 'fix'a man, because i know we can't 'fix' a man.
     'Love is not always a great things. Love is not always two become one' itu ayat magis sesetengah orang dan mungkin ayat magis saya sendiri. Alahai, mengapalah cinta tidak mempunyai formula e bersamaan dengan mc kuasa dua? Patutkah saya salahkan abang Einstein???







1 comment:

dahllya said...

siuk....:)
hopefully....
akan baik selamanya:)...